Kek Coklat Kukus berinti Ganache


Kedengaran agak pelik kan resepi yang aku post kali ini. Rupanya tak cantik sangat kan tapi jangan tak tahu ianya sangat sedap ( promote ckit). Buktinya aku bawa ke opis..licin dan mendapat feedback yang memuaskan dari opismate unit aku.
Sebenarnya aku teringin makan muffin coklat lava yang inti coklat cair di dalamnya. Namun apakan daya aku lebih gemar kukus dari bakar kek. Ada juga google resepi muffin lava tapi kebanyakannya bakar.
Resepi ini mengikut resepi biasa coklat moist kukus. Aku hanya mengubahsuai mengikut cara tersendiri. Kat tengah- tengah kek aku korek membentuk lubang kecil. Selepas itu aku piping ganache yang telah dibuat semalaman ke dalam lubang kek tadi. Apabila telah siap, aku masukkan ke dalam peti ais. Memang sedap rase kek ini yang lembap dan ganache yang lemak berkrim. Lain kali boleh ulang lagi.

No comments:

Post a Comment

Ceritaku

Kulit Cerah dan Berseri Dengan Produk Cosmoderm

Entry kali ini penulis ingin kongsikan isi hati yang telah jatuh cinta... huhuhu...dup dap dup dap hahaha... Bukan jatuh cinta kat oran...