Happy Anniversary En Haffiz & Pn Ida

Hari ini cuti umum sambutan Deevapali. Walaupun cuti tapi aku bekerja..huhu..bukan bekerja di opis namun bekerja di rumah. Hari ini aku bertungkus lumus di rumah menyiapkan sambutan yang bakal dirai. Tahun ini aku berazam untuk buat sendiri persiapan sambutan. Bukan sambutan Deevapali yer .Jangan salah faham..huhu

Sebenarnya setiap tarikh 11 November adalah ulangtahun perkahwinan kami. Jadi aku nak sambut dengan cara kami pada tahun ini. Cara yang jimat dalam keadaan kenaikan harga barang kesan dari perlaksanaan gst. Jadi aku buat sendiri kad anniversary kami. Walaupun tidak cantik tapi amat bermakna untuk aku kerana sehari suntuk ambil masa untuk siapkannya ditambah lagi dengan kesakitan pinggang kerana fokus menyiapkannya. Kek anniversary juga aku buat sendiri. Dari pagi hingga ke petang aku siapkan kedua-duanya. Pada mulanya agak buntu untuk mereka kad ucapan namun akhirnya idea muncul setelah trial and error dilakukan.



Inilah hasil rekaan aku yang tak seberapa. Sekali tengok macam budak tadika yang buat jer..huhu 


Kek pula aku buat kek Russian Black n White 2 lapis jer ( sebab takut tak habis makan.. En Hubby memang tak suka makan kek). Ucapan di kad pula ikhlas dari hati untuk En Hubby tercinta.


En Hubby balik kerja ( kebetulan hari ni En. Hubby kerja) baca kad dan tersenyum. Ayat yang keluar dari mulutnya adalah " pandai sayang buat semua ni yer". Dapat pujian dari En Hubby jadi kembang sekejap...setelah siap semua, aku dan En Hubby siap berposing dengan kek dan kad ucapan ( agak poyo jugak lah kitorang ni kan ). Inilah sambutan anniversary kami yang kali ke-4. Kitorang tidak seperti pasangan lain yang buat sambutan dengan pergi bercuti, menginap kat hotel atau makan- makan kat luar. Masing- masing dengan cara tersendiri. Kami pula sangat teruja menyambutnya di rumah sahaja kerana lebih selesa untuk menghabiskan masa di rumah dari bersesak- sesak di luar sana. Itulah kami yang sangat selesa berada di rumah ibarat rumahku syurgaku...kami lebih suka habiskan masa di rumah dengan menonton tv di rumah di hujung minggu. Tapi bila dah keluar macam xjumpa jalan nak balik jer ( keluar pagi malam baru balik). Bila dah melepak kat rumah malas nak keluar..tambahan pula En Hubby langgan astro yang ada PVR kat rumah..rancangan2 yang direkod kami khatam pada hujung minggu. Bunyinya agak membosankan tapi kami seronok menghabiskan masa begini...


2 comments:

  1. Bleh sy berkenalan dgn lebih rapat dengan awak sbb sy rase awak mampu jd penulis yg baik.

    ReplyDelete

Ceritaku

Kulit Cerah dan Berseri Dengan Produk Cosmoderm

Entry kali ini penulis ingin kongsikan isi hati yang telah jatuh cinta... huhuhu...dup dap dup dap hahaha... Bukan jatuh cinta kat oran...