Sungai Chiling, Kuala Kubu Bharu


Ini adalah perjalanan yang tidak dirancang pada 11.01.2015. Rupanya telah setahun berlalu.. Secara tiba-tiba En Hubby ajak aku ke Sungai Chiling, Kuala Kubu Bharu. En Hubby memang jenis yang suka buat kejutan dan unexpected person (aku isteri yang berterus terang..huhu). Lagipun En Hubby sendiri pun mengakuinya, suka buat pergi berjalan-jalan tanpa buat perancangan. Berbalik pada cerita kami, En Hubby telah ke sana sebelum ini bersama rakan-rakan untuk mandi sungai. Jadi memandangkan isterinya belum pernah ke sana, En Hubby tidak mahu berlaku kejam..huhu..Dia pun bawa lah aku ke sana.

  
Ini berhampiran Empangan Sungai Selangor. Kami berhenti seketika untuk ambil gambar

  
En Hubby merenung jauh pemandangan yang luas terbentang..huhu (macam penyajak pulak)







Kami berjalan kaki untuk ke sungai yang agak ke dalam sedikit. Berpeluh-peluh jugak berjalan kaki untuk cari pemandangan sungai yang cantik.








  
Ini lah hasilnya. Sungguh cantik alam ciptaan Allah swt. Sejenak mengagumi kebesaran ciptaanNya.. Sangat mendamaikan dan rasa sejuk walaupun tidak mandi. Kami sedikit menyesal kerana tidak bawa baju untuk mandi manda kat sini. Kami hanya mampu berposing jela..huhu



Peta ini sesuai bagi yang ingin melakukan aktiviti jungle tracking atau bercamping di kawasan ini. Tempat ini memang cantik dan sesuai untuk mandi terutamanya bagi yang mahu ketenangan dan suasana menghijau.
Harap kami dapat repeat lagi untuk ke sini. Mungkin pergi beramai-ramai untuk camping atau berkelah. Insyallah.. 

No comments:

Post a Comment

Ceritaku

Kulit Cerah dan Berseri Dengan Produk Cosmoderm

Entry kali ini penulis ingin kongsikan isi hati yang telah jatuh cinta... huhuhu...dup dap dup dap hahaha... Bukan jatuh cinta kat oran...