Cupcake Coklat Bersalut Ganache

Jika dalam entry sebelum ini aku ada share berkenaan kek colat kukus berinti ganache.

Kali ini aku ingin berkongsi cupcake coklat kukus bersalut ganache. Sebenarnya resepi yang sama namun aku telah olah bentuk persembahannya mengikut kreativiti sendiri. Walaupun aku rase xdela kreatif sangat berbanding orang lain. 

Sebenarnya ada majlis harijadi kat umah pakcik En Hubby. Besday anaknya yang baru berusia 3 tahun. Aku mula pikir hendak buat kek coklat sebab bahan-bahan yang adik bagi masa balik Kelantan tempoh hari banyak lagi. Cuma untuk majlis yang kebanyakan tetamu adalah kanak-kanak, aku fikir lebih baik aku buat kek dalam bentuk yang kecil dan cute. Huhu..cute ke?

idahaffiz15
Kek Coklat yang telah siap dikukus.
idahaffiz15  
Telah siap bersalut ganache dan ditabur dengan coklat urai yang berwarna-warni untuk mencantikkan kek

idahaffiz15
 Telah siap packaging dalam bekas plastik..Siap untuk dipasarkan..Huhu. Apa salahnya kalau suatu hari nanti ada tempahan sebegini kan..

No comments:

Post a Comment

Ceritaku

Kulit Cerah dan Berseri Dengan Produk Cosmoderm

Entry kali ini penulis ingin kongsikan isi hati yang telah jatuh cinta... huhuhu...dup dap dup dap hahaha... Bukan jatuh cinta kat oran...