Ikan Keli Goreng Berlada & Kubis Bunga

Ini cerita Ramadhan ke-16...

Hari ini ada gotong royong di pejabat bagi setiap bahagian/ unit. Gotong royong bersihkan ruang kerja dan bilik fail mengikut memo arahan yang dikeluarkan.
Asingkan setiap dokumen-dokumen yang perlu dan mana yang perlu dilupuskan diletak di dalam kotak.

Waktu rehat, aku lari sekejap ke Sogo. Dari pejabat aku menaiki LRT di Titiwangsa (Pekeliling) dan terus berhenti di stesen LRT Bandaraya. Terus masuk ke dalam Sogo. Agak senang tapi perlu berjalan kaki 5 minit dari pejabat nak ke Stesen LRT Titiwangsa.
Gigih juga ke Sogo sebab nak beli sarung kaki si kecik dan nak cari baju raya tambahan sebab sepasang baju raya yang ditempah dengan kawan pejabat tidak sempat disiapkan. Hanya siap sepasang sahaja.
Jadi setelah berbincang dengan En Hubby, kami bersetuju untuk cari baju gantian. Jika diikutkan hati memang malas sungguh nak bersesa-sesak di Sogo sebab confirm ramai orang yang mencari keperluan raya pada waktu ini. Memang ramai orang kat Sogo tambahan kat barangan bayi, bersesa-sesak orang memilih baju anak-anak. Nak beratur bayar memang barisan agak panjang. nasib baik kaunter bayaran banyak, jadi takdela lama sangat kena beratur. Agaknya sebab hari ni hari first sifar GST yang dah lama orang duk tunggu kan. Rakyat Malaysia ni memang banyak duit agaknya bila tengok kat tempat shoping di bulan puasa ni, semua tempat ramai orang membeli-belah. 

Sebenarnya si kecik dah ada 2 pasang blaus yang dibeli 2 bulan yang lalu. Tapi itulah mak ayah pulak yang over sebab first time beraya dengan si kecik.

Penat jugak ke Sogo dengan mengejar masa lagi. Berjalan kaki lagi di bulan puasa ni. Agaknya banyak kalori yang dibakar hari ni..huhu..

Balik kerja, terus masak sebab lauk dah habis. Jadi membakar kalori kat dapur pula. Hari ni lauk simple sahaja untuk berbuka sebab badan pun dah penat. Kebetulan dalam peti ais ada ikan keli yang dah siap dilumur garam kunyit dan bunga kubis. Hanya beli sedikit udang kat kedai dekat rumah.





Tung tang tung tang kat dapur, maka siap la lauk untuk berbuka petang ini.

Ikan Keli Goreng Berlada
Kubis Bunga Udang
(Lupa nak snap gambar fokus ikan keli goreng berlada)




Inilah juadah berbuka Ramadhan ke 16 kami. Tembikai memang selalu ada. Buah mangga tu diberi oleh pengasuh si kecik beberapa hari yang lalu. Baru teringat ada lam peti ais.


No comments:

Post a Comment

Ceritaku

Kulit Cerah dan Berseri Dengan Produk Cosmoderm

Entry kali ini penulis ingin kongsikan isi hati yang telah jatuh cinta... huhuhu...dup dap dup dap hahaha... Bukan jatuh cinta kat oran...