Anugerah Terindah Buat Kami

Assalamualaikum wbt..pemula bicara..lama sungguh rasenya aku tidak menulis di blog kesayangan ni..bukan takat bersawang, berhabuk malahan rasanya dah naik berkulat..huhu..
Xtau datang hantu rajuk ape yang menyebabkan aku lama x menjengah blog ini. hampir setahun blog kesepian..Harap aku kembali bersemangat untuk menulis.
Baik lah tanpa membuang masa lagi aku ingin kongsi kan cerita yang bakal merubah seluruh kehidupan kami suami isteri suatu masa nanti.. insyaallah..
Sekian lama kami menantikan detik2 ini..insyallah x lama lagi aku akan bergelar seorang ibu. Pada masa ini aku sudah pun memiliki buku pink dan telah beberapa kali check up di Klinik Kesihatan Ibu & Anak berdekatan dengan rumah.
Insyallah aku bakal melahirkan permata hati pada penghujung bulan Julai nanti. Kandunganku sekarang sudah 5 bulan lebih dan Alhamdulillah setakat hari ini keadaan bayi sihat dan baik.
Jadi biarlah blog ini medan aku pahatkan memori detik2 yang aku lalui sepanjang meniti hari untuk bergelar seorang ibu. Aku harap diberi kekuatan untuk memahat memori sebagai tanda kenangan suatu hari nanti.
Setelah menamatkan rawatan di Klinik Produktif PPUM, aku lebih santai dan hanya redha dengan ketetapan Allah swt. Waktu itu aku terfikir Allah mahu memberi kami lebih banyak masa bersama dan melalui hari-hari dengan santainya.

Beberapa bulan selepas rawatan tersebut ibu mertua ada memberikan aku sejenis krim hormone untuk aku cuba. Rakan-rakan tempat kerjanya telah cuba dan memberikan kesan positif. Namanya WDEC (Women Desire Essential Cream)…sesiapa yang nak tahu pasal krim ni bleh google. Aku start pakai krim ni pada 21 October 2016. Nasib baik aku pakai hari Sabtu (tak keje) sebab die punya healing proses buat aku pening seharian. Jadi sepanjang hari aku berehat dan tidur je di rumah. En Hubby plak keje aritu. 2-3 hari lepas pakai krim tu buat aku rasa segar dan mood rasa ok je. Perasaan stress & emosi yang sebelum ni selalu je tak terkawal boleh dikawal (bukan promote) tapi itu hakikat yang aku rasa. Banyak kelebihan dari krim tu. Aku xpernah tertinggal pakai. Sehari 2 kali..pagi dan petang.


Hari-hari yang dilalui tanpa rasa stress yang keterlaluan, kerja seperti biasa dan sehinggalah pada bulan November 2016, Aku masih ingat tarikh tersebut iaitu 20/11/2016..setelah period hampir seminggu lewat. Pada mulanya aku tidak menaruh sebarang harapan walaupun period dah lewat. Pengalaman lalu banyak mengajar di mana setiap kali period lambat, cek pregnancy test tapi hampa. Jadi kali ini aku relaks je. Niat ati saje test, mesti xde ape2 ni. Awal pagi itu aku bangun awal, suami masih tidur. Kebetulan nak buang air kecil aku bawak pregnancy test bersama. SEKALI bila cek naik 2 line dengan terang..aku macam x percaya..YA ALLAH, betul ke apa yg aku lihat atau pun aku bermimpi..aku terus berlari masuk bilik..En Hubby yang nyenyak tidur aku kejutkan sambil tunjuk pregnancy test tersebut. Dia yang mamai bangun tidur tengok pregnancy test tu macam xde perasaan..kelakar pun ada time tu..huhu.. boleh dia tanya aku balik kenapa..Biase la tengah mamai..

Aku terus whatups adik kat kampong bertanyakan pada orang berpengalaman. Setelah dapat respons positif dan berkongsi kegembiaraan dengan adik, baru la suamiku pulak gembira tak terkata..huhu
Tapi pengalaman aku keguguran tahun 2015 menyebabkan aku sentiasa berhati-hati dan tidak mahu terlalu gembira. Sehingga aku bercerita lagi mengenai fasa alahan yang aku alami…
Assalamualaikum & salam sayang…

No comments:

Post a Comment

Ceritaku

Kulit Cerah dan Berseri Dengan Produk Cosmoderm

Entry kali ini penulis ingin kongsikan isi hati yang telah jatuh cinta... huhuhu...dup dap dup dap hahaha... Bukan jatuh cinta kat oran...