Sabar Itu Indah

Tiba-tiba rasa nak berkongsi apa yang aku rasa pada entry kali ini...
Berkat kesabaran Allah akan berikan yang terbaik untuk hamba Nya..
Rentetan peristiwa yg membuatkan aku terfikir sesungguhnya Allah Maha Adil..Allah tidak akan membebani hambaNya melebihi kemampuan hamba itu.
Jika aku renung kembali..
Tahun 2015, aku telah keguguran menyebabkan perasaan tersangat sedih...Tapi lama kelamaan aku redha & yakin dengan kuasa Allah..
Tahun 2016, Allah gantikan dengan rezeki aku dapat Anugerah Pekerja Cemerlang (APC) sepanjang 9 tahun perkhidmatan sbg penjawat awam..Sungguh aku xpercaya sbb ramai lagi rakan sejawat yg lebih layak..Tapi itu lah rezeki yang Allah dah tetapkan..
Penghujung tahun yang sama aku dikejutkan dgn anugerah terindah ini..Sesungguhnya Allah telah mengatur yang terbaik untuk hambaNya..
Nasihatku jangan pernah berhenti berharap hanya pada Allah SWT..Yakin sentiasa pada Allah..
Semoga aku sentiasa diberikan kesabaran dalam menghadapi setiap halangan dan cabaran dalam hidup ini...

No comments:

Post a Comment

Ceritaku

Kulit Cerah dan Berseri Dengan Produk Cosmoderm

Entry kali ini penulis ingin kongsikan isi hati yang telah jatuh cinta... huhuhu...dup dap dup dap hahaha... Bukan jatuh cinta kat oran...